Oppdatering

Hei folkens, nå er det lenge siden jeg har oppdatert. Grunnen til det er at jeg så og si ikke har hatt internett så det får jeg bare beklage!
Siden sist har det skjedd endel. fredag 11. jan vrikket jeg foten noe vanvittig da jeg skled av en betongkant og landet på ankelen. Dette klarte jeg å gjøre foran sjukt mange av studentene på skolen, så jeg prøvde å reise meg opp med en gang og late som ingenting. tok tre skritt på venstrefoten før det begynte å gå rundt for meg. Rimelig sikker på at jeg bare var sekunder unna å besvime, så vondt var det. Etter dette ble jeg rushet til sykehus i Cañar, men de fant ut etter 4 timer der at de ikke hadde ekspertisen til å vite helt sikkert hva som var feil med foten. Heldigvis fikk jeg morfin så det gjorde ikke så vondt lenger. Etter dette ble jeg rushet i ambulanse til en naboby som heter Azouges. Det tror jeg er den villeste kjøreturen jeg har hatt i livet. Ekstrem råkjøring ned enormt bratte bakker. Og jeg var ikke fastspent engang der jeg lå på båra!
Jaja, nå er foten mye bedre. Det har straks gått 2 uker siden denne hendelsen, men foten er ikke helt bra enda. Kan bare gå ganske korte distanser, og jeg kan ikke løpe.
Jeg håper jeg blir helt frisk til turen vi skal til jungelen i starten av februar. Da skal vi være 5 dager langt inne i jungelen! Det blir spennende!

Sånn ellers har Sigurd akkurat kommet nedover. Det var utrolig stas å endelig få han på plass, og det virker som han koser seg. I dag har han vært her i 10 dager, så tiden går fort.
Jeg har vært i Sør-Amerika i 3 mnd nå og det har gått som en røyk. I dag er det 50 dager til vi vender nesen mot Norge. Ingenting galt med Ecuador, men det blir gøy å komme hjem igjen og!

Til slutt tenkte jeg å skrive litt om festdagen som det nå er i Tambo, et sted 500 meter unna der vi bor. I dag er det den største festdagen de har i løpet av året, og dagen i dag har blitt brukt til å gå i en parade. Sigurd og Lars fikk masse oppmerksomhet siden de kledde seg i en Indianerdrakt. Jeg har dessverre ikke fått gått til anskaffelse av dette enda, men det kommer.
Jeg har ikke fått lastet opp så mange bilder her på bloggen i det siste, men det kommer. Dessuten ligger det som kjent endel bilder på facebook.

Kos dikkon!!!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment